środa, 4 października 2017

Czym jest CRM

Marketing internetowy choć często "zdalny", to także wymagający utrzymywania dobrych relacji z Klientami. To bardzo ważna dziedzina jego funkcjonowania. 

Jednym z systemów, który to ułatwia jest CRM, który jest zarządzaniem relacjami z klientem. Najczęściej praktykowany jest w branży e-commerce i wspiera dział marketingowy w działaniach sprzedażowych i obsługi klienta. Jest on nakierowany na jego potrzeby i partnerów biznesowych. 

Obecnie jest on często wspierany technologiami i zmniejszają różnice między dawnymi a współczesnymi metodami pozyskiwania i utrzymywania klientów. Te technologie wyposażone są w wiele narzędzi komunikacji. To dzięki nim, firma ma szansę na pozyskanie i utrzymywanie nowych użytkowników, a przede wszystkim utworzenie grupy docelowej. Dlatego ważne jest, aby ujednolicać procesy CRM na wszystkich etapach marketingowych. Ma to przełożenie na to, że adresat kampanii reklamowej otrzymuje przekaz (ankieta, reklama, e-mail), który odpowiada jego preferencjom i potrzebom. Dzięki temu poczuje się on traktowany indywidualnie. 

System CRM gromadzi, przechowuje i analizuje dane o użytkowniku, jego potrzebach, preferencjach i historii kontaktu. Taka baza bardzo usprawnia działania marketingowe, ponieważ jest źródłem wiedzy o kliencie, co pozwala targetować i precyzować przekaz reklamowy. To też mobilizuje pracowników do tego, aby jak najdokładniej i precyzyjnie opracowywali przekaż/ofertę dla klienta. 

Tak więc W interesie CRM-u jest to, aby nie tylko pozyskiwać nowych klientów, ale aby ich utrzymać oraz aby sprostać ich oczekiwaniom.

AdWords Warszawa
Marketing online

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz